Frågor och svar om The Sims 3
Här kommer jag - precis som med Livet i Lägenhet inlägget, att lägga ut alla frågor och svar jag kan hitta på nätet. Jag börjar med den information som Vampyrnide gav oss i går.

Kommer det fortfarande att vara en perfektionist-värld?
Nej, inte som jag upplevde det. T ex En sim kan vara ond och må bättre ju fler fiender simmen har.

Kan man stänga av funktionen som gör att andra simmar åldras, skaffar barn o.s.v?
Nej

Kommer det vara så att byggnader, trottoar, o.s.v. laddas upp efterhand som simmarna går?
Det är inga kanter, så data laddas inte upp efter hand.

Kommer de funktioner i bygglägget som redan finns i Sims 2 och de som kommer komma med "Livet i Lägenheter" att även finnas i Sims 3?
Det kommer en massa coola saker i byggläget. Bland annat 360 graders vinkling av möbler med Alt-tryckning.

Kommer det även redan från början att finnas årstider, college, bilar, lägenheter och djur i spelet?  
Det kommer att finnas bilar i spelet redan från början. Lägenheter kommer inte att finnas. Resten fick vi inte veta.

Kan Simmar titta på TV om de sitter vid sidan om?
Man kommer att kunna centrera TV:n framför en soffa, samt placera fåtöljer snett.

Kommer simmarnas hår vara så plastiga?
Det kommer att finnas många olika färger pa hår, det har även fyra zoner som man kan ge olika färger för att göra dem mer levande, bland annat highlights.

Ska det vara exakt samma möbler i trean som i tvåan?
Vi fick inte se så många möbler, men några är lika tidigare möbler. Alla möbler är inte klara än.

Kan man själv göra rundade hörn? Och i så fall, finns det speciella möbler man kan ställa där?
Nej, det kommer inte att komma runda väggar och hörn.

Kommer åldringar kunna ha rynkor? Och kommer de då med tiden?
Åldringar kommer att ha rynkor.

Är alla byggnader i kvarteren bostäder, eller finns det t ex affärer?
Det finns andra byggnader än bostäder i staden. Bland annat kommer varje karriär att ha sitt eget hus.

Kommer bilar att åka runt på "stan"? Och kan man själv ha en bil och åka runt på "stan"?
Ja du kan köra runt med din bil och följa bilturen.

Vad finns det för några utökade möjligheter i byggläget?
Allt ar inte klart än, men det finns mycket som byggare kommer bli glada oöver. Man kan placera saker pa 45-graders väggar och placera saker tätt intill.

Kommer det finnas fler hårfärger?
Japp, det kommer vara en palett att väja alla möljiga färger med.

Kommer det att finnas barn?
Ja.

Kommer det finnas mer kläder till män?
Ja.

Kan man ge alla simmar olika efternamn om man bara skapar EN familj?  Eller är det som i sims 2?
Vi fick inte se någon familj skapas. Men för varje sim som skapades gav man både ett förnamn och ett efternamn, så jag tror det ar möljigt.

Ifall man ska ut i staden kommer då husen vara suddiga?
Alla hus var klara som jag såg. Man kan dock inte se in i andras bostadshus om du bara går förbi.

Kommer man kunna bo i radhus, höghus, lägenheter o.s.v?
Nej, det kommer endast att vara en spelbar familj per tomt.

Kommer man kunna följa med simmarna till jobbet/skolan?
Man kommer inte kunna följa med sin sim till jobbet, men man kan välja hur simmen ska vara på jobbet. T ex jobba extra hårt, assistera chefen eller slappa.

Kan tonåringar bli gravida/flytta hemifrån?
Nej, men det kommer vara en ny åldersgrupp; unga vuxna, som kan göra detta.

Kan åldringar få barn?
Nej.

Kommer det vara såna där rutor överallt?
Nej, men om man vill kan man slå pa dem. Väggar kommer ha begränsningar till rutor och 45 grader. Men när du möblerar ditt hus och planterar växter så kommer du att kunna ignorera rutorna.

Kan man gå hem till sina kompisar?  
Ja, du kan knacka på hos dina kompisars hus.

Om man har två familjer i kvarteret, åldras den andra medan man spelar på den första?
Ja.

Hur fungerar detta med "klicka här för att mata honom" egentligen?
Jag såg inte detta, utan simmen fixar sin egen mat om du inte väljer att laga mat som tidigare eller äta på restaurang.

Kommer man kunna fuska?
Ja, en del fusk kommer vara desamma. Mycket har de dock satt in i spelet så att du inte behöver använda fusk.

Kommer man istället för att "klicka" in hudfärgen, kunna dra "någonting" så att det blir den perfekta hudfärgen?
Ja, nästan alla delar i "Skapa en sim" är med slides, så att man kan välja sin egen färg, bredd och så vidare.

Kommer man kunna se solen gå ner och upp?
Ja, men det gick ganska fort då vi fick se det.

Kommer simmarna i The Sims 3 bli ännu snyggare och mer high-tech eller tänker man låta CC websidor stå för detta den här gången också?!
Man kommer kunna göra mycket individuella simmar. Inte bara snygga, utan även fula och konstiga.

Kommer det att finnas fler hår, ögon och hudfärger i TS3?  
Absolut!!! Du kommer få paletter att välja färger från. Man kan till och med ha rosa ögon och lila hår!  Så i The Sims 3 kommer jag verkligen kunna göra mig själv som Vampyrnide.

Kommer det finnas fler personligheter och ambitioner?  
Det kommer att finnas ca 75 olika personligheter som man kan välja till sin sim. En vuxen sim kan ha upp till 5 personlighetskaraktärer. Småbarn har endast 2 och så ökar antalet tills man blir vuxen. Ambitioner kommer att försvinna, simmarna kommer att ha saker de vill göra som man kan uppfylla.

Kommer tändare/avtändare finnas kvar?
Troligen inte. De olika personligheterna avgör ibland om man gillar en sim eller inte. Så personligheterna kommer ha en större roll i spelet.

Kommer det visas klipp från förhandsvisningen?
Nej, vi fick inte ta några bilder.

Kommer simmarna åldras så som dom gör i två:an eller kommer dom åldras som vi människor gör?  
De kommer åldras som i The Sims 2, det kommer att finnas 7 åldersgrupper. Unga vuxna är en ny åldersgrupp.

Hur kommer Skapa en familj se ut?
Det kommer finnas många fler valmöjligheter.

Varför försvinner mätarna och hur kommer det fungera istället?
Det kommer finnas två mätare. En för hur simmen mår allmänt och en för extra saker som gör simmen glad.

Hur kommer layouten för styrningen av simmarna se ut?  
De är inte klara med kontrollerna än.

Kommer man kunna bli kändis?
Ja, i trailern kan ni se en som är rockstjärna. Och kanske kommer även andra yrken inom showbiz.

Kommer simmarna prata brittisk engelska istället för simlish i trean?  
Simmarna pratar simska. Man kan dock välja olika röster till en sim som du skapar. Du kan välja hög, låg och några olika val, så att simmarna får mer personlighet.

Kommer farhågorna att finnas kvar?
Nej.

Jag kommer nog att vänta ett tag innan jag bokar Sims 3 - åtminstone tills jag får se fler trailers och bilder på det färdiga spelet. Känns alldeles för ofärdigt för att jag ska klicka på "boka"-knappen. Får se om jag kan hålla mig...

9 2008-07-19 @ 14:56:47
Länka inläggetBloglovin'




LAJSA.NET

Åååh.. helt exciiited blir man!


2008-07-19 @ 15:42:03
URL: http://lajsa.net

Trinidad

Kul med någon som skriver en the sims2 blogg. Har jag aldrig stött på innan. Super kul ! Lycka till med allt !


2008-07-23 @ 11:13:49
URL: http://exclusive.blogg.se/

Sandra

Det låter riktigt spännande, längtar verkligen! :D (a)


2008-08-22 @ 11:44:00
URL: http://s

Moa

Jag har en fråga kommer alla expansioner spel från the sims 2 vara installerat så man har djur och så redan när man spelar.



:)


2008-09-10 @ 19:48:01
URL: http://moaloa.blogg.se/

sara

Hejsan, jag tänkte bara fråga, vart finns den där "boka" knappen? ;D För själv kan jag verkligen inte hålla mig för det kommande spelet. :D Helt såld är jag .;P (A)


2008-12-28 @ 20:33:02

sara (igen) (A)

hej igen (A)

Jag är väldigt nyfiken på allt med sims 3, det är däför det blir några frågor.

Jag undrar om det kommer att finnas downloads till sims 3 också? och kommer det va så dålig grafik som jag själv tycker det ser ut att vara?



kram


2008-12-28 @ 20:45:06

Lotta

Hej Sara!

Jag bokade på cdon.com så där hittar du "boka"-knappen.



Downloads kommer det finnas, men det kommer nog bli lite annorlunda nu när CAS är omgjort. Jag är själv inte så förtjust i hur simmarna ser ut - plastiga och underliga (de är snyggare i The sims 2), men för att vara rättvis så ser 3:an simmar mer detaljrika ut (kanske därför jag tycker de är så fula).

Naturen och omgivingarna ser däremot fantastisk ut och är anledningen till varför jag förhandsbokat och längtar efter att spelet ska komma.



Kram


2008-12-29 @ 20:00:24
URL: http://deliquate.blogg.se/

Claire

Hej jag har självklart redan bokat spelet är ju helt såld jag är ganska fäst vid datan så jag kommer nog bli en datanörd när sims 3 kommer letar redan efter downloads och fusk m.m men jag hoppas att dom har med djur är galen i dom flesta olika djur.Hehe ni kanse tycker detta låter galet men är 9år vet att man ej får spela men jag har typ spelat sims 2 när jag var halv 7 så sims 3 blir nog inga problem för mig XD men jag undrar om någon vet om det kommer finnas djur från början elr om man är tvungen att ladda ner hoppas ni kan tipsa om nån download sida elr nåt annat ett tips från mig är www.thesims.com aja om det ej funkar prova med www.thesims.se men jag vet ej och så finns det en video om hur dom har skapat spelet dampar på datan av spänning hoppas ni har bokat för annars så bokar jag alla XD ha det bra!


2009-01-15 @ 18:07:20

SimsFreak

jag längtar så himla mycket på Sims 3, jag hoppas dom kan skynda sig lite med spelet xD


2009-03-09 @ 14:28:32

Kommentera inlägget här

Jag vill gärna ha tips på downloads, nyheter och annat intressant. Jag älskar även att läsa och svara på kommentarerna jag får så skriv så mycket du vill och orkar. ;) Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: