Här är lite bilder också

Min senaste sim som jag tänker köra med nu ett tag.

Testade att göra mig själv, men det såg ärligt talat förjäkligt ut (och är inte ens likt heller!) så jag lägger den Lottan åt sidan.

Men innan dess så hann hon åka till gymmet. Där hon fick snacka med en viss Ungkarl om piller... passande.

Alla män hon försöker ragga på är upptagna - vilket man lätt får reda på genom att fråga snällt.

Väldigt många nya ansikten, men här blir hon vän med en viss Spökh-medlem. Mortimers mamma... vilken tidsresa!

Vissa saker i spelet är löjligt lika de i The Sims 2. Se här bara.

Hmm, att Mortimer har varit så här liten. Sött.

Jag kommer lägga in fler bilder och filmer under Torsdag och Fredag.

10 2009-06-03 @ 19:39:51
Länka inläggetBloglovin'




iDa

har du redan thesims3 ? jag trodde inte det skulle komma ut förrän 4 juni ? jag har förbokat ett men jag har inte fått mitt .....

Om du nu har sims 3 kan du säga några fusk då ? ..... jag skulle jättegärna vilja veta hur man gör pengar på thesims3 !!! eller det är det samma pengafusk som till sims2 ?

hoppas du kan svara på detta !!



/nybörjaren ;)


2009-06-03 @ 20:55:33

Marcela

Åååh jag längtar tills jag kommer hem och kan installera spelet. Fick det igår, men har inte varit hemma!


2009-06-04 @ 10:01:33
URL: http://mdiaz.blogg.se/

Karolina

Kul med lite bilder! Är grafiken bättre i TS3 än 2? (:



Nu vill jag verkligen ha mitt spel, har inte fått hem det i dag heller "/


2009-06-04 @ 13:51:28

Lotta

Svar:



IDA: Om man förhandsbokade spelet hos Webhallen (och CDON?) så får man hem spelet en dag innan release. Varför vet jag inte, men jag gillar det :D Har inte hunnit testa några fusk än, men ska göra det senare idag. Återkommer till dig efter det.



MARCELA: Att vänta är alltid jobbigt, skriv gärna en rad efter att du spelat. :)



KAROLINA: Ja, grafiken är bättre och kraven på ens dator är högre. Man måste nog vänja sig vid simmarnas utseenden, men det är helt klart ett helt nytt spel och bör inte jämföras med The Sims 2 innan man har sett vilka nya expansions som kommer. Leveranser av The Sims 3 har tydligen blivit försenade på vissa ställen (Discshop bland annat), hoppas du får det snart ändå.



Kram


2009-06-04 @ 18:52:05
URL: http://deliquate.blogg.se/

Anonym

Jag ÄLSKAR spelet! Skulle kunna skriva en hel bok, men tänker ta upp några saker. Skapa-en-stil-verktyget tycker jag är hur bra som helst och kul att det finns både till simmarna och möblerna, och att man kan ändå varenda liten småsak. Personligheterna är jätteroliga eftersom det blir spännande när man ska lära känna en ny sim, man vet ju aldrig vad som ska hända. Jag tror t.ex. att min Sim har börjat dejta en datanörd :) A ja, jag har iaf spelat hela dagen och är helt hyper. Blir tungt att gå till skolan i morgon när man har Sims hemma ;)


2009-06-04 @ 22:05:14
URL: http://saraotto.se

Joysie

Det verkar fungera utmärkt för dig!

Jag har större problem.

Det går inte överhuvudtaget att spela mer än 10 minuter, högst en halvtimme innan hela spelet crashar!

Jag har hört att många har det problemet.

Men kan du hjälpa!

Vad har du för grafikkort? Kan det kanske vara det?

Och hur gammal är din dator?

Skulle vilja veta vad som är fel! :(


2009-06-06 @ 11:34:14

Lotta

Svar: IDA: Jo, jag har testat 2 fusk nu och "Motherlode" och "Kaching" fungerar som i Sims 2.



JOYSIE: Konstigt, jag har spelat flera timmar i sträck utan att mitt har crashat. Men om så många har problem så kommer det säkert ut en patch snart som fixar problemet.



Min dator uppfyller minimunkraven, men är ingen superdator (den är 2,5 år gammal) så jag är glad att det funkar så bra som det gör ändå.



Så här ser min dators specifikationer ut:

- Stationär dator med Windows Vista

- Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ 2.4 GHz

- Minne: 2,0 GB RAM

- Grafik: ATI Radeon HD 4850 512MB

- Ledigt utrymme: 86.8 GB



Här är en länk till inlägget där jag skriver om mitt relativt nya grafikkort: http://deliquate.blogg.se/dollhouse/2009/january/allt-blev-plotsligt-lite-battre.html


2009-06-06 @ 22:04:09
URL: http://deliquate.blogg.se/

E

Men man kan bli ihop fast de är upptagna ;)

Kyss och sådant, sdan be att de ska göra slut ;(


2009-06-07 @ 10:52:02
URL: http://goteborgsflikka.webblogg.se/

Alicia

Jag vill verkligen skaffa The Sims 3! Ska gå och kolla på det idag i globen. Jag och min syrra har bestämt att vi ska köpa halva var (hon betalar 250 och jag 250). Men problemet då är att hon bara har totalt 52 kr...

Och då måste jag få hennes veckopeng i fem veckor xD.

Sen är det ju oxå vår data. Den är inte så bra och blev förstörd av The Sims 2. Nu är den på lagring och har varit det i flera veckor (och flera månader). Vi kanske ska köpa en ny dator, som inte är bärbar. De tål ju mer.

Sen hade jag oxå några frågor om spelet:

1. Om en sim (vi säger att han heter Erik) är gift och är otrogen med en annan sim (Lisa), kan då Lisa (som inte vet att Erik är gift) fria till honom?

2. Kan man bli känd på The Sims 3?

3. Finns det kung och drottning och sånt?

4. Har alla simmar sina egna stilar? (som punkare, fjortis, emo, skejtare osv.)

5. Är simmarna en viss ålder lika länge som de var i The Sims 2?



Skulle vara kul att få svar på dessa frågor=).

Hejdå!


2009-06-08 @ 13:30:37
URL: http://samui.blogg.se/

Liselotte

Jag tycker som Lotta att ts3 verkligen inte går att jämföra med tvåan, ett HELT nytt spel men alla som jag har pratat med ÄLSKAR det!

Köp det ni som inte äger ett ex än!



Kram


2009-06-09 @ 15:27:58
URL: http://simsnorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här

Jag vill gärna ha tips på downloads, nyheter och annat intressant. Jag älskar även att läsa och svara på kommentarerna jag får så skriv så mycket du vill och orkar. ;) Kram

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: